2022-2023 AKADEMİK YILI BAHAR DÖNEMİ DERS KAYDI YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE !!!
2022-2023 BAHAR DÖNEMİ DERS KAYDI YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE
Genel Bilgiler
- Kayıt yenileme ve ders seçimi 06 Şubat 2023- 10 Şubat 2023 tarihleri arasında UBYS sistemi üzerinden öğrencilerimiz tarafından yapılacaktır. Öğrencilerin ders seçimi danışman onayından sonra kesinleşecektir. Derslerin danışmanlar tarafından onaylanması 06 Şubat 2023- 19 Şubat 2023 tarihleri arasındadır.
- Öğrenciler ders kaydı ve kayıt yenileme işlemlerini ubs.ikc.edu.tr/ adresinden kullanıcı adları ve şifreleri ile Öğrenci İşleri Bilgi Sistemi'ne giriş yaparak interaktif olarak yapacaklardır.
Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilerimizin Kullanıcı Adları=Öğrenci Numaraları; Şifreleri=T.C. Kimlik Numaralarıdır.
- Ders kaydı işlemlerinde öğrenciler öncelikle başarısız oldukları dersi/dersleri almak zorundadır. Bunun için ders kaydı yapmadan önce not döküm belgenizden (transkript) ders durumunuzu mutlaka inceleyiniz.
- Ara sınıf öğrencileri için okulunuza ait yönergelerde ortalama şartına bağlı olarak yeni ders ve/veya üst yarıyıldan ders alma/alamama durumlarına yönelik hükümler bulunmaktadır. Bunun için Üniversitemiz web sayfasının yönergeler kısmından Fakültemize ait yönergeyi dikkatlice okumanız yararınıza olacaktır.
- Ders Kayıt işlemleriniz Danışmanınız tarafından onaylandıktan sonra tamamlanacaktır. Danışmanınız uygun göreceği durumlarda sistem üzerinden seçtiğiniz derslerde değişiklik yaparak incelemeniz için yeniden size gönderebilecektir. Bunun için ders kaydınızın onaylandığını görene kadar ders kayıt aşamanızı kontrol etmeniz gerekmektedir.
- Harç borcu olan öğrenciler için bahar dönemi harç ödemesi 05 Şubat 2023- 10 Şubat 2023 tarihleri arasındadır.
Öğrenim ücreti veya katkı payı borcunuzun bulunması durumunda üzerinizdeki borç kaldırılmadan seçtiğiniz dersler danışman onayına gönderilmeyecek ve ders kaydı/ kayıt yenileme işleminiz tamamlanmayacaktır. Kayıt Yenileme veya Ders Kaydı işlemi yapmayan öğrenciler ise ilgili dönemin öğrencilik haklarından yararlanamayacaklar ve yoklama ile not giriş listeleri dâhil hiçbir listede görünmeyeceklerdir.
Tüm öğrenciler, öğrenim ücretleri veya katkı paylarını 05-10 Şubat 2023 tarihleri arasında T.C. Kimlik Numaralarıyla Ziraat Bankasının Türkiye genelindeki tüm ATM’lerinden yatıracaklardır. Ödeme işlemi için (Şubeye Giderek, Havele, EFT, vb.) başka bir yol kesinlikle kullanılmamalıdır. Aksi durumda ödeme yaptığınıza dair bilgi Üniversitemize ulaşmamaktadır.
Katkı payı veya öğrenim ücreti borç miktarınız ile borçlandırılma nedeninizi sistem üzerinde görebilirsiniz. Eğer sistemde herhangi bir borç görünmüyorsa ücret ödemenize gerek yoktur.
- Derslerin başlangıç tarihi 13 Şubat 2023’dür.
- Öğrenciler ders programlarını UBYS üzerinden ders kaydı tamamlandıktan sonra görebilecektir.
Kayıt Dondurma
- Kayıt dondurma başvuruları 13 Şubat 2023- 24 Şubat 2023 tarihleri arasında fakültemiz Öğrenci İşleri Birimi’ne yapılacaktır. Başvuruların bizzat veya noter onaylı vekil ile yapılması gerekmektedir.
Ders Ekleme-Çıkarma
- Ders ekleme-çıkarma yapmak isteyen veya açılmayan ders yerine yeni ders almak isteyen öğrenciler, başvurularını danışmanlarına 13 Şubat 2023- 17 Şubat 2023 tarihleri arasında yapacaktır.
- Askerlik İşlemleri
Askerlik ile ilgili işlemleriniz kayıtlarınız yapıldıktan sonra web servisleri aracılığıyla YÖKSİS'ten Milli Savunma Bakanlığına iletilmektedir. Askerlik işlemlerinizi e-devlet üzerinden ve/veya askerlik şubelerinden takip ederek varsa aksaklıkları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na bildirebilirsiniz.
- Üniversite Havuz Seçmeli Dersleri Hakkında Not:
Öğrencinin daha önceki dönemde alıp başarısız olduğu seçmeli derste öğrenci başarısız olduğu dersten farklı bir seçmeli ders seçiyorsa ders kayıtlanmasında bu yeni kayıtlandığı dersi diğer (önceden alıp başarısız olduğu) dersin tekrarı olarak göstermesi gerekmektedir.
DERS KAYITLARINDA SORUN YAŞAN ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN İLETİŞİM BİLGİLERİ
Ders kayıtlarıyla ilgili olarak öğrencilerin ders seçme ve onay işlemleri için öncelikle danışmanlarıyla, irtibata geçmesi gerekmektedir.
Üniversitemiz telefon ve e-mail rehberi için tıklayınız.
Orman Fakültesi Öğrenci İşleri Yasemin Güner İletişim:0232-329-35-35 dahili :5206